понеділок, 31 січня 2022 р.

ВІВТОРОК, 01.02.2022

 ПРИРОДОЗНАВСТВО, 9Б

Гігієна харчування. Запобігання шлунково-кишкових захворювань (гастрит, виразка шлунку)

Уважно прочитати 

Захворювання

Причини виникнення й симптоми

Заходи профілактики

Харчові

отруєння

Виникають унаслідок потрапляння до

організму з їжею отруйних продуктів

біологічної або небіологічної природи.

Ознаки: біль у животі, блювота, пронос,

 головний біль, запаморочення

Вживання в їжу

тільки якісних продуктів

Сальмонельоз

Виникає внаслідок потрапляння до

організму бактерій з роду сальмонел

від хворих або здорових (бактеріоносії)

людей або тварин. Ознаки: біль у животі,

блювота, пронос, головний біль,

запаморочення

Уживання в їжу

тільки якісних продуктів,

не забруднених бактеріями

(м’яса, молока, яєць)

Ботулізм

Виникає внаслідок потрапляння до

організму токсину, який виробляють

палички ботулізму. Бактерії інфікують

м’ясні, овочеві й рибні консерви, солону

й копчену рибу, ковбасу. Ознаки:

біль у животі, головний біль, запамо-

рочення, блювота, запори, порушення

зору, мови, ковтання й дихання

Уживання в їжу

тільки якісних продуктів

і тільки відповідно до

терміну придатності.

Дотримання правил

зберігання й кулінарної

обробки продуктів

Дизентерія

Виникає внаслідок потрапляння до

організму дизентерійної палички (бак-

терійна дизентерія) або амеби (амебна

дизентерія) через молоко, воду або

предмети, з якими контактував хворий.

Ознаки: слабкість, нездужання, нудота,

іноді блювота, пронос, підвищення

температури

Дотримання правил

особистої гігієни, миття

або правильна кулінарна

обробка продуктів

Холера

Виникає внаслідок потрапляння до орга-

нізму холерного вібріона через молоко,

воду, продукти або предмети, з якими

контактував хворий. Ознаки: сильний

пронос, блювота, можливі судоми

Дотримання правил

особистої гігієни,

миття або правильна

кулінарна обробка

продуктів

Глистові

захворювання

Виникають унаслідок потрапляння

до організму паразитичних черв’яків

(глистів). Залежно від виду гельмінта

розвивається ураження того або іншого

органа з відповідними симптомами.

Загальними ознаками є втрата ваги, за-

гальне нездужання, дратівливість

Дотримання правил

особистої гігієни,

вживання в їжу тільки

якісних продуктів



                  

Це повинен знати кожен!!!

Перша допомога в разі отруєнь має бути спрямована на видалення з організму людини недоброякісної їжі, залишків грибів та рослин. Викликавши «швидку допомогу», необхідно:

•     промити шлунок — дати людині випити поспіль 5–6 склянок слабкого (рожевого) розчину перманганату калію, а потім, подразнюючи двома пальцями корінь язика та задню стінку глотки, викликати блювання. Так варто зробити кілька разів;

•     промити кишечник — за допомогою клізми 

З метою профілактики інфекційних захворювань та харчових отруєнь необхідно:

— не вживати продуктів і напоїв, які викликають сумнів щодо їх доброякісності та з простроченимитермінами споживання;

— зберігати продукти харчування тільки в спосіб, зазначений на упаковці, та у встановлений термін;

— не купувати продукти харчування на стихійних базарах або з рук у приватних осіб;

— не готувати продукти із запасом, приготовлені страви вживати відразу. Зберігання без холоду не повинноперевищувати 2 годин;

— не брати в дорогу продукти, що швидко псуються (ковбасні, молочні, кулінарні, кондитерські вироби та інші продукти, які потребують охолодження при зберіганні);

— при споживанні овочів, фруктів та ягід їх необхідно добре промити водою;

— не використовувати для пиття, приготування їжі та миття посуду воду з незнайомих джерел водоспоживання;

— перед приготуванням їжі та перед її вживанням завжди мити руки з милом;

— обов’язково мити руки після відвідування туалету    

ГЕОГРАФІЯ, 7А

Внутрішні води Північної Америки

 Переглянути відеоурок https://youtu.be/px7fA6W7QC4     

       Прочитати стор. 167-172

Користуючись інтернетресурсами та підручником заповніть таблицю на стор. 172, річка Міссісіпі

БІОЛОГІЯ, 8 

Виконати тестовий контроль знань за темою " Опора і рух"

Код доступу 4540429

http://join.naurok.ua/

 БІОЛОГІЯ, 9А

 Закони Менделя. Ознака як результат взаємодії генів                                  https://youtu.be/bjW_kLNrkcc  

  Переглянути урок



Прочитати стор 144-146. Зробити короткий конспект відеоуроку, або слайдів презентації


                     

неділя, 30 січня 2022 р.

Понеділок, 31.01.22

ГЕОГРАФІЯ, 8 клас

Природні зони України: мішаних лісів, широколистих лісів
Переглянути відеоурок за посиланням 


Прочитати підручник на стор. 160-167. Виконати практичне завдання на стор.167

Я У СВІТІ, 5 клас

Стосунки людей у суспільстві
Прочитати стор. 139-140
Обговорити ситуації з відеоуроку

ГЕОГРАФІЯ, 9А клас

Провідна роль машинобудування у сучасному світі
Переглянути урок https://youtu.be/Bvf1GAgHnho
Перекреслити схему в зошит

ПРИРОДОЗНАВСТВО, 7Б

Ознаки трав’янистої рослини

Давайте згадаємо на які групи поділяють рослини та  будову трав'янистої рослини 


Прочитати відповідний текст підручника




Для закріплення виконай завдання 


четвер, 18 листопада 2021 р.

П'ЯТНИЦЯ, 19 листопада

 ГЕОГРАФІЯ, 7А

Тема уроку. Населення Австралії

Переглянути відеоурок https://youtu.be/hF8-vz3zL4k

Прочитати стор 85-93

Перекреслити в зошит


ГЕОГРАФІЯ, 9А

Практична робота. Позначення на контурній карті найбільших басейнів видобутку нафти, природного газу, кам'яного вугілля 

Підручник стор 96

середа, 17 листопада 2021 р.

ЧЕТВЕР, 18 листопада

 ГЕОГРАФІЯ, 9Б

Практична робота. Заповнити таблицю . 

Написати  до 5 представників

Тварини лісу

 

Рослини лісу

 

Тварини Карпат

 

Рослини Карпат

 

Тварини -гризуни

 

Птахи

 


БІОЛОГІЯ, 8

Профілактика дихальної системи

Переглянути відеоурок https://youtu.be/FETmPh2c9CY 

Прочитати правила гігієни


БІОЛОГІЯ, 7А
Тема уроку. Птахи
Розглянути будову птаха та пір'я




Прочитати стор. 129-131

ГЕОГРАФІЯ, 8 клас

Тема уроку. Клімат України

Переглянути відеоурокhttps://youtu.be/qwoCq-lStVg

Переписати в зошит


БІОЛОГІЯ, 9А

Тема уроку. Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах

Прочитати стор.76-78

Перекреслити в зошит 






вівторок, 16 листопада 2021 р.

СЕРЕДА, 17.11.21

5 клас

ПРИРОДОЗНАВСТВО

Тема уроку. Охорона і збереження природи

Перевірка дом завдання за посиланням Код доступу 1043646

 http://join.naurok.ua/

Прочитати



БІОЛОГІЯ, 7А

Тема уроку. Рептилії

Перевірка дом завд за посиланням Код доступу 6050042

http://join.naurok.ua/

Переглянути відеоурок https://youtu.be/Fv6cA5eHf9w

Вибрати основні риси та переписати


ГЕОГРАФІЯ, 9Б

Тема уроку. Тваринний світ України

Перевірка дом завд за посиланням Код доступу 1266969

http://join.naurok.ua/

Прочитати стор. 32 ( останній абзац). Виконати завд ІІ рівня № 1-2 на стор 35

Переглянути відео до уроку https://youtu.be/7L2agdspHpk

ПРИРОДОЗНАВСТВО, 9Б

Практична робота 

 ПУЛЬС- ритмічні коливання стінки артеріальних судин, викликані підвищенням тиску в аорті під час систоли.

Проблема. Де можна визначити пульс?

У місцях, де  великі артерії підходять близько до поверхні тіла -

внутрішній бік зап’ястя, на скронях, по боках шиї і ін.

 Кожне коливання відповідає скороченню серця.

Що можна визначити за пульсом?

-частоту серцевих скорочень за 1 хвилину.

         Норма:підлітки-  72-85 уд/хв.

                      дорослі –60-75 уд/хв. 

 ЦІКАВО  ЗНАТИ:

Пульс маленьких пташок –200уд/хв;

у кішок – 130 уд/хв;

у коня   - 35 уд/хв;

 у слона – 25 уд/хв

Х І Д  Р О Б О Т И:

1.          Знайдіть у себе на тілі ділянки, де артерії розташовані близько до поверхні тіла і намацайте пульс.

2.          Засічіть час і, протягом 30 сек, підрахуйте пульс. Дані помножте на два і занесіть до таблиці.

3.          Виконайте 10 присідань і повторіть вимірювання пульсу. Дані помножте на два і занесіть до таблиці.

4.          Повторіть вимірювання пульсу через 1 і 5 хв. після навантаження. Дані помножте  на два і занесіть до таблиці.

5.          На основі отриманих даних зробіть такі висновки:

-              як змінюється частота серцевих скорочень відразу після навантаження і через 1 і 5 хв після нього;

-              чому при навантаженні частота серцевих скорочень змінюється? ( усно)

        Ч А С Т О Т А   П У Л Ь С У

У стані спокою

Відразу після навантаження

Через 1хв після навантаження

Через 5хв після навантаження

 

 

 

 

 

ГЕОГРАФІЯ, 8 клас

Контрольна робота ( тести) . Рельєф. Тектонічна будова. Корисні копалини України

http://join.naurok.ua/

Код доступу 3789230                            

ГЕОГРАФІЯ, 7Б

Позначити на контурній карті природні зони світу у вигляді гри за посиланнямhttps://learningapps.org/11193799



неділя, 14 листопада 2021 р.

ПОНЕДІЛОК, 15 листопада


Я У СВІТІ, 5 клас

Тема уроку. Моя родина. Правила поведінки у сім'ї

Заповнити схему "коло найближчих людей " ( в зошиті)



Прочитати 

-         Так, родина — найдорожче для кожного з нас.

Сподіваюсь, що наша розмова допоможе придивитись уважніше до кожного члена вашої родини, поспостерігати за ним. Це дуже важливо, бо таким чином ви більше дізнаєтеся про вашу схожість, як батьки піклуються про вас; ви помітите, скільки вони працюють для того, щоб всім у родині було добре. Дізнаєтесь більше про своїх бабусь і дідусів, прабабусь і прадідусів, які вони були, що зробили для своєї родини.

Ви зовсім по-іншому подивитесь на свою сім'ю і зрозумієте, як багато залежить від вас, щоб сім'я була щаслива. Але вам доведеться попрацювати, щоб більше дізнатися про найближчих вам людей.

-        З кого складається ваша сім’я?  (Відповіді)

  Словникова робота.

-        Діти! Давайте з вами розберемося,що ж означають оці слова.

Рід – ряд поколінь,що походять від одного предка; усі родичі,рідні;родина,рідня.

Рідня – чиїсь родичі близькі чи далекі.

Родина – група людей,що складається з чоловіка,жінки,дітей та інших близьких родичів, які проживають разом; сім'я.  

 

 

 



 

 


ПРИРОДА, 7Б

Тема уроку. Квітка. Будова квітки

Розглянути будову квітки


Прочитати стор31-32. Виписати визначення, що таке квітка


ГЕОГРАФІЯ, 9А клас

Пройти тести за посиланням http://join.naurok.ua/

Код доступу 1037737